آموزش دوخت کیف بزرگ و جادار
آموزش دوخت کیف بزرگ و جادار بدون نیاز به آسترکشی. از این کیف به دلیل اندازه بزرگی که داره میتونی به عنوان ساک دستی هم استفاده کنی.
آموزش دوخت کیف بزرگ و جادار
اندازهها:
- پارچه اصلی: 70 در 110 سانتیمتر
- زیپ و کنارههای زیپ: 20 در 30 سانتیمتر
- نوار اریب: 50 در 25 سانتیمتر
- زیپ: 60 سانتیمتر
- بند: 3 سانتیمتر در 3 متر
- فاصله دوخت: یک سانتیمتر
برش ها:
پارچه اصلی پشت و جلو: 65 در 54 سانتیمتر. مربع دوازده سانتیمتری از هر دو طرف قسمت پایین برش بزن (1)
پارچه جیب: 20 در 26 سانتیمتر
کنارههای زیپ: 9 در 3 سانتیمتر (2 عدد)
نوار اریب: برای جیب 20 در 4 سانتیمتر برای زیپ 3 در 4 سانتیمتر (2 عدد) کنارههای کیف 43 در 4 سانتیمتر. کف کیف 25 در 4.5 سانتیمتر کنارههای 24 سانتیمتری 25 در 4.5 سانتیمتر (2 عدد)
مراحل دوخت:
وسط پارچه رو پیدا کرده و از هر دو طرف هشت سانتیمتر علامت میزنیم.
15 سانتیمتر پایینتر از لبه علامتگذاری میکنیم (جای جیب) نوار اریب و به بالای جیب میدوزیم. جیب رو در جای درست قرار بده و از پایین یک سانتیمتر بالاتر علامت بزن و جیب رو پشت و رو به فاصله یک سانتیمتر از پایین روی اون علامت بدوز. حالا جیب رو به سمت درست روی پارچه اصلی بزار (2) و (3)
بندها رو حدود یک سانتیمتر رویش بزار و بدوز (همون هشت سانت علامتگذاری شده) (طول حلقه بالایی 15 سانتیمتر) 6 سانتیمتر هم از لبهی بالایی رو ندوخته و روی این بندها به صورت مربع ضربدری بدوز که محکم تر بشه (4)
مرحله بندها رو در طرف دیگه هم تکرار کن.
دو طرف سر زیپ تکههای پارچه رو بدوز و زیپ رو به لبه بالای هر دو تکه بدوز (5) و (6)
کار رو پشت و رو کن و کنارهها رو بدوز و بعد روشون نوار اریب بدوز (7)
قسمت پایین رو هم مثل کنارهها بدوز (8)
مربع دوازده سانتیمتری رو رویهم بذار، لبهها رو باز کن و به صورت یه خط صاف 24 سانتیمتری روی هم بذار و بعد با فاصله یک سانتی بدوز. برای طرف دیگر هم تکرار کن و نوار اریب بدوز (9)
لبههای داخل زیپ رو هم نوار اریب بدوز.
این کیف با پارچه جین دوخته شده و نیازی به لایی و آستر نداره اما اگه خواستی میتونی مراحل برش و دوخت پارچه اصلی رو برای آستری هم تکرار کنی و کیف رو آسترکشی کنی.
منبع: دوخت آسان
برای دانلود انواع الگو در موضوعات متنوع و با کیفیت بالا میتونی از بستههای الگو موجود در سایت پیکوت آنلاین استفاده کنی.
. . . . . . ||| شبکههای اجتماعی ||| . . . . . .